Nowym przedsiębiorcom, którzy nie są jeszcze doświadczeni i nie do końca rozumieją mechanizm działania firmy bardzo trudno jest osiągnąć sukces. Z biegiem czasu świadomość, wiedza , a dodatkowo doświadczenie rosną a sami przedsiębiorcy zaczynają wdrażać niezbite funkcjonowania, które mają na celu usprawnienie procesu dystrybucji. Na początku działalności najistotniejsze jest wykreowanie pozytywnego wizerunku. Na dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym rynku nie jest to wcale łatwe i dlatego powstają działy marketingowe, które mają to osiągnąć. Nie każdą firmę stać natomiast na powołanie takiego działu, dlatego zatrudniają firmy z zewnątrz, dla których takie działania są codziennością. Bez liku fachowych firm oferuje szkolenia sprzedażowe, z których polecam korzystać. Nie sam przedsiębiorca, ale także jego pracownicy muszą być doświadczonymi i profesjonalnymi handlowcami, gdyż wszyscy wspólnie pracują na sukces firmy. Na takich szkoleniach można dowiedzieć się w jaki sposób pokazać produkt, aby przypadł do gustu każdemu klientowi albo choćby ichniejszym większej części. Technologie sprzedażowe są bardzo zróżnicowane a wszystkie posiadają na celu wniknięcie w podświadomość klienta i poniekąd wmówienie mu, że oferowany produkt tudzież usługa to jedyny korzystny wybór i najsłuszniejsza decyzja jaką może podjąć. Własna firma to bardzo niełatwy mechanizm, który nie polega tylko na opłacaniu składek, utrzymywaniu pracowników i regularnym uzupełnianiu produktów. Z biegiem czasu jednak wszystko przestanie wydawać się tak nieproste jak na początku.